Pracuję nad domem, który ma prefabrykowane ściany fundamentowe, które nie są równe. W niektórych miejscach mają nawet 9/16 cala na długości 8 stóp. Czy jest jakiś prosty sposób, żeby to naprawić?
Jak ułożyć podkładkę pod wieniec, żeby go wypoziomować, a następnie zapakować na sucho i uszczelnić?
Wyznaczenie legarów
Przed postawieniem wieńca musisz zaznaczyć każdy z legarów na wieńcu, żeby wszystkie były prawidłowo zorientowane. Jednym ze sposobów jest poprowadzenie sznurka od jednego końcowego legara do drugiego na samym jego końcu.
Po oznaczeniu wszystkich legarów możesz zacząć je ze sobą mocować. Zacznij od dołu każdego legara i przesuwaj się na zewnątrz, na przemian w obu kierunkach.
Gdy legara nie da się wyrównać ręcznie, użyj zacisku do rur, aby zmusić go do wyrównania. Przymocuj jeden koniec zacisku do gwoździa wbitego w górną część legara, a drugi koniec do powierzchni czołowej obręczy.
Inną popularną metodą mocowania obręczy do końców legara jest użycie wieszaków do legarów, które ułatwiają instalację i zapewniają mocniejsze połączenie niż przybijanie gwoździami lub przybijanie do podłoża. Nie są one powszechnie stosowane, ponieważ są drogie, ale mogą być świetną opcją w sytuacjach, gdy zabezpieczenie wieńca od zewnątrz nie jest możliwe lub wygodne.
Podparcie legarów
Dźwigary wieńcowe są niezbędne w każdej podłodze szkieletowej, niezależnie od tego, czy jest to dom, szopa czy pokład. Zapewniają one oparcie dla całej konstrukcji i zapobiegają skręcaniu się lub zginaniu legarów.
Jeśli legar wieńcowy nie jest zamontowany prawidłowo, może spowodować problemy konstrukcyjne, zwłaszcza w czasie burzy lub silnego wiatru. Podkładanie legarów wieńcowych może zapobiec takim problemom.
Dobrym pomysłem jest zainstalowanie na legarach wieńcowych wieszaków do mocowania ich do końcówek legarów podłogowych. Jest to trwalsze rozwiązanie niż przybijanie lub przybijanie gwoździami i pomaga utrzymać poziom belki.
Przed zainstalowaniem izolacji uszczelnij belkę wieńcową od ściany fundamentowej, parapetu i podłoża powyżej za pomocą nieprzepuszczającego powietrza materiału uszczelniającego, takiego jak kauczuk lub natryskiwana pianka uretanowa. Dzięki temu obszar ten będzie bardziej odporny na przecieki powietrza i zwiększy się efektywność energetyczna budynku.
Uszczelnij legary
Dźwigary wieńcowe są kluczową częścią konstrukcji podłogi Twojego domu. Łączą Fundamenty domu z drewnianą konstrukcją szkieletową, zapobiegając jej skręcaniu i innym ruchom.
Gdy zaizolujesz belki wieńcowe, poprawisz efektywność energetyczną domu i zapobiegniesz gromadzeniu się wilgoci, która może prowadzić do gnicia. Musisz jednak wybrać odpowiednią izolację do belek wieńcowych, aby uzyskać najlepsze rezultaty.
Włókno szklane jest tanią, łatwą do wykonania przez majsterkowicza opcją izolacji belek wieńcowych. Nie jest jednak tak dobrym izolatorem jak inne materiały.
Ocieplenie pianką natryskową jest uważane za najlepszy wybór dla belek wieńcowych. Zapewnia wysoką wartość współczynnika R (większą niż włókno szklane i wełna mineralna), tworzy szczelne uszczelnienie i ogranicza kondensację.
Możesz zainstalować piankę natryskową jako projekt dla majsterkowicza, ale powinieneś skontaktować się z lokalnym wydziałem nadzoru budowlanego, aby upewnić się, że nie naruszasz żadnych przepisów. Zaleca się również, aby pracę zlecić profesjonalnemu wykonawcy.
Uszczelnienie felgi
Uszczelka opony jest ważną częścią felgi, która utrzymuje ciśnienie powietrza w oponie. Jeśli ta uszczelka zostanie uszkodzona, może spowodować wyciek wzdłuż felgi.
Pierwszym krokiem do ponownego uszczelnienia felgi jest jej dokładne wyczyszczenie. Pozwoli Ci to dostrzec wszelkie uszkodzenia, które wymagają naprawy.
Po wyczyszczeniu obręczy nadszedł czas na zastosowanie uszczelniacza stopki opony. Można go kupić w każdym sklepie z częściami samochodowymi i jest to prosty proces do wykonania.
Podczas nakładania uszczelniacza do stopek hamulcowych upewnij się, że pokryjesz nim cały obszar, który podejrzewasz o przeciekanie. Dzięki temu produkt będzie skuteczny.
Po wyschnięciu uszczelniacza możesz sprawdzić, czy opona jest prawidłowo uszczelniona. Powinieneś także spryskać felgę mieszaniną mydła, żeby sprawdzić, czy nie tworzą się pęcherzyki powietrza. Jeśli pęcherzyki nie pojawią się, problem tkwi w innym miejscu opony i powinieneś oddać ją do naprawy do specjalisty.